اموزش تخصصی تعمیر و عیب یابی کامپیوتر ,اموزش کامل را ه اندازی شبکه

اموزش تعمیر و عیب یابی کامپیوتر از مبتدی تا پیشرفته و تعمیر و عیب یابی لپ تاپ و اموزش کامل راه اندازی و نصب شبکه

اموزش تخصصی تعمیر و عیب یابی کامپیوتر ,اموزش کامل را ه اندازی شبکه

اموزش تعمیر و عیب یابی کامپیوتر از مبتدی تا پیشرفته و تعمیر و عیب یابی لپ تاپ و اموزش کامل راه اندازی و نصب شبکه

مشکلات سخت‌افزاری کامپیوتر خود را یافته و بر طرف کنید

نرم‌افزارهای جاسوسی، فایل‌های مخدوش ویندوز و نیز نرم‌افزارهای قدیمی و ایراددار از علل اصلی کند شدن عملکرد کامپیوتر هستند. اما با تغییر تنظیمات سیستم، از برداشتن نرم‌افزارهای ایراددار از سیستم یا نصب دوباره ویندوز، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شوند. در این میان نباید کاهش سرعت ناشی از خود سخت افزار سیستم را نادیده گرفت. در ویندوز XP و ۲۰۰۰ ابزارهایی برای بررسی و رفع نقاط ضعف ناشی از سخت‌افزار وجود دارد و به روزرسانی‌های جدید ارائه شده برای این سیستم عامل‌ها، امکان احیای مجدد کیفیت سخت‌افزار را از هر زمانی آسان‌تر کرده است. برنامه System Monitor درون ویندوز، به طور دایم صدها فاکتور نشان‌دهنده کارآیی سیستم را مورد بررسی قرار می‌دهد و نتایج حاصل را برای بررسی آسان‌تر، در فایل‌های ثبت وقایع ذخیره می‌کند. 
برای خواندن ادامه به ادامه مطلب مراجعه کنید

برای راه‌اندازی برنامه System Monitor در سیستم عامل‌های XP و ۲۰۰۰، روی دکمه‌های Start و سپس Run کلیک کنید، سپس در کادر متنی ظاهر شده، عبارت perfmon را تایپ کرده و دکمه Enter را فشار دهید. در قاب سمت چپ از پنجره ظاهر شده، روی گزینه System Monitor کلیک کرده و سپس در نوار ابزار سمت راست روی علامت + کلیک کنید تا شمارنده‌های بیشتری را که نشان‌دهنده عملکرد کامپیوترتان به صورت همزمان هستند به سیستم بیفزایید. از منوی بازشوی Performance object، یکی از گروه‌ها را انتخاب کنید و سپس در لیست زیر آن یک شمارنده را انتخاب کنید و روی گزینه Add کلیک کنید 
برای خواندن توضیح مربوط به شمارنده انتخاب شده، روی دکمه Explain کلیک کنید. 
نمودارهای برنامه System Monitor می‌توانند به شما در یافتن نواحی ایراددار کمک کنند، اما برای ارزیابی اعداد مربوط به کارآیی کامپیوتر خود، بهتر است نتایج عملکرد کامپیوتر در‌طول چند ساعت یا چند روز را بررسی کنید. در‌حال حاضر و با ارائه برنامه performance Monitor wizard از سوی شرکت مایکروسافت، ثبت و ضبط این اطلاعات در فایل‌های ثبت وقایع آسان‌تر شده است. 
بسیاری از شمارنده‌های System Monitor داده‌های فنی‌ خاصی را نشان می‌دهند که برای یک کاربر معمولی کامپیوتر کم‌اهمیت هستند. اما بعضی از این شمارنده‌ها و معیارهای مورد بررسی توسط آنها می‌توانند برای هر کسی مفید باشند و به‌راحتی مشخص کنند که آیا سیستم شما به ارتقای RAM یا یک پردازنده سریع تر یا هارددیسک پرسرعت‌تر نیاز دارد یا خیر. در این مقاله موارد معمول مورد بررسی قرار می‌گیرند. 
RAM: دو شمارنده مفید مرتبط با عملکرد حافظه موقت عبارتند از: حجم حافظه در دسترس (Available Bytes) و سرعت حافظه بر مبنای تعداد صفحه قابل پردازش در دقیقه (Pages/sec). مورد اول مقدار فیزیکی حافظه موقت قابل استفاده برای ویندوز را نشان می‌دهد، مورد دوم مدت زمان لازم برای دسترسی صفحات حافظه را نشان می‌دهد. این واحد مقدار زمانی است که طول می‌کشد تا یک صفحه از حافظه مجازی اختصاص داده‌ شده به ویندوز از هارددیسک به حافظه موقت انتقال یابد. اگر مقدار حافظه در دستـرس به کمتـر از ۱۰ درصد حافظه موقت کـاهش یـابد و در همان زمـان شمـارنده تعـداد صفحه در ثـانیه به سـرعت افـزایش یابد، به این معنی است که برای پشتیبانی از نرم‌افزارهایی که در حال حاضر بر روی سیستم شما در حال اجرا شدن هستند، به قدر کافی RAM در اختیار ندارید. 
CPU: درصد مربوط به شمارنده زمان پردازنده که در زیر ناحیه مربوط به فاکتورهای پردازنده قراردارد، مقدار استفاده از این منبع را نمایش می‌دهد. شروع به کار نرم‌افزارهای سیستم یا بعضی از رخدادهای دیگر می‌تواند نود تا صد درصد ظرفیت پردازشی پردازنده را به خود اختصاص دهد، اما اگر شمارنده به طور دایم اعلان می‌کند که بیش از هشتاد درصد از ظرفیت پردازنده مورد استفاده قرار گرفته است، بدین معنا است که حجم کاری سیستم شما بیشتر از توانایی پردازنده مورد استفاده است. اگر پردازنده شما دو هسته مجزا داشته باشد، آنگاه می‌توانید شمارنده‌ها را برای هر پردازنده به صورت جداگانه تنظیم کنید یا آنکه به همان صورت از یک شمارنده برای هر دو پردازنده استفاده کنید. 
هارددیسک در گزینه نمایش فاکتورهای هارددیسک، شمارنده مربوط به درصد استفاده از هارددیسک، مدت زمانی را که هارددیسک برای خواندن یا نوشتن داده نیاز دارد، نمایش می‌دهد. اگر بیشتر از یک دیسک در اختیار دارید، دیسکی را که می‌خواهید مورد بررسی قرار دهید، انتخاب کنید (سیستم‌هایی که از درایوهایRAID مجزا بهره می‌برند که به هم متصل شده و همانند یک درایو عمل می‌کنند، باید برای اندازه گیری درصد استفاده از هارددیسک از گزینه مربوط به ناحیه عملکرد دیسک منطقی"LogicalDisk" استفاده کنند) اگر هارددرایو شما در بیشتر از ۴۰ تا ۵۰ درصد زمان روشن‌ بودن کامپیوتر، در حال کار کردن است؛ لازم است آن را تعویض کنید. 
دفترچه راهنمای مربوط به قطعات کامپیوترتان ممکن است بعد از خرید گم شود. در صورت نیاز، می‌توانید راهنمایی‌های لازم در مورد هر قطعه سخت‌افزاری را از سایت تولیدکننده آن تهیه کنید. اما مراجعه به سایت‌های مختلف وقت گیر است. به جای مراجعه به چند سایت می‌توانید به سایت UserManualGuide واقع در آدرس www.usermanualguid.com مراجعه کنید. این سایت یک مجموعه کامل از دفترچه‌های راهنمای قابل دریافت برای انواع قطعات سخت‌افزار را به زبان‌های مختلف ارائه می‌دهد.

 

 

توصیه من به دوستان اگر می خواهید که کلیه مقالات اموزشی را یک جا داشته باشید با خرید محصول زیر دیگه نگران هیچی نباشید .اموزش کامپیوتر و کلیه نرم افزار های .مقالات اموزشی هک .مقالات اموزشی طراحی و ساخت وبلاگ و وب سایت. مقالات اموزشی فتوشاپ کلیه مقالات اموزشی یاهو مسنجر .همه و همه فقط فقط با یک سفارش همه رو در کامپیوتر خود  داشته باشید 

 

دسته کتاب الکترونیک زیردسته متفرقه

کتابخانه دیجیتال را در منزل داشته باشید !
 

کامپیوتر و تکنولوژی (850)

نقد و بررسی (274)

پزشکی (119)


رمان (248)

عمومی و متفرقه (382)

تاریخ (475)

داستان (401)

سیاسی (109)

علوم غریبه (181)

الکترونیک (56)

محیط زیست (11)

علمی (14)

روانشناسی (38)

برنامه ریزی (12)

مذهبی (1161)

اشعار و ادبیات قدیم (362)

قتصاد (10)

فلسفه (32)

فرهنگ (9)

هنری (4)

کشاورزی (3)

مدیریت (4)

ورزشی (21)

مهندسی مکانیک (36)

زندگینامه (30)

شیمی (11)

نمایشنامه و فیلم نامه (36)

مهندسی برق (16)

ریاضیات (2)

طنز (2)

سرگرمی (2)

خانواده (13)

ضمیمه کلیک جام جم (178)

زبان (8)

فیزیک (11)

موبایل (24)

آشپزی (2)

روباتیک (11)

مشاهیر (4)

شعر کودکان (20)

معماری (3)

فروشنده: پی سی کالا

قیمت: 12,000 تومان

روش خرید: برای خرید 5000 کتاب فارسی، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد