اموزش تخصصی تعمیر و عیب یابی کامپیوتر ,اموزش کامل را ه اندازی شبکه

اموزش تعمیر و عیب یابی کامپیوتر از مبتدی تا پیشرفته و تعمیر و عیب یابی لپ تاپ و اموزش کامل راه اندازی و نصب شبکه

اموزش تخصصی تعمیر و عیب یابی کامپیوتر ,اموزش کامل را ه اندازی شبکه

اموزش تعمیر و عیب یابی کامپیوتر از مبتدی تا پیشرفته و تعمیر و عیب یابی لپ تاپ و اموزش کامل راه اندازی و نصب شبکه

چگونگی اطمینان از سلامتی RAM کامپیوتر




در این مطلب روشی ساده بیان می کنیم تا با انجام آن از سلامتی و کارکرد صحیح RAM اطمینان حاصل نمایید.

 

حافظه رم یکی از مهم‌ترین قطعات تشکیل‌دهنده رایانه است که کار آن ذخیره همه ابعاد مربوط به برنامه‌های نرم‌افزاری کاربردی که اجرا می‌کنید و تمام داده‌های مورد استفاده شما است. همچنین رم داده‌های مهم مربوط به ویندوز را در خود نگه می‌دارد. هر مشکل رم می‌تواند به‌طور غیرقابل تصوری جدی باشد. اگر رایانه شما مشکل پیدا کرده یا خیلی کند عمل می‌کند یا حتی از کار باز می‌ایستد، ممکن است اشکال از رم دستگاه شما باشد.
برای جلوگیری از این نوع اشکالات بهتر است هر چند وقت یک‌بار، با اجرای یکی از انواع برنامه‌های تشخیص‌دهنده (Diagnostic) مانند Memtest86+ ایراد رم را به‌موقع تشخیص داده و آن‌را رفع کنیم. این برنامه را می‌توانید از آدرس: www.memtest.org دانلود و در حالت ایزو (Iso) روی لوح فشرده رایت کنید. نگارش2 این نرم‌افزار برای ویندوز اکس‌پی و نگارش3 آن مخصوص ویستا است. این برنامه قبل از استارت ویندوز، مستقیما از روی لوح فشرده قابل بوت بوده، اجرا شده و یک سری آزمایش‌ها را روی رم شما انجام می‌دهد. ما در اینجا مراحل و نحوه انجام این آزمایش‌ها را برای شما شرح می‌دهیم.

1 قبل از هر کار بایوس دستگاه خود را روی حالت بوت از درایو لوح فشرده قرار داده و لوح فشرده را در درایو رایانه خود گذاشته و آن‌را ری‌استارت کنید. برنامه به‌صورت خودکار بالا آمده، آزمایش‌ها را در محیط رایانه اجرا می‌کند. شما می‌توانید اطلاعات سیستم و وضعیت جاری آزمایش را بر نمایشگر ببینید. آزمایش ممکن است 20دقیقه طول بکشد. پس از اتمام آزمایش یک پیغام دریافت می‌کنید که خطاهای یافته شده و کامل شدن آزمایش را به شما نشان می‌دهد.

2 این جزئیات، سرعت کنونی حافظه رم DDR را به شما نشان داده، سپس آن‌را با نرخ تعیین شده سرعتی که رم شما باید داشته باشد، مقایسه می‌کند. اگر سرعت آن خیلی کمتر یا بیشتر از سرعت استاندارد حافظه بود، رم شما دچار مشکل شده است. البته درصد خطاهایی کوچک در حد 5درصد برای رم قابل چشم‌پوشی است. عموما قطعات، سرعت را کمی بیش از حد استاندارد نشان می‌دهند.

3اگر می‌خواهید خودتان آزمایش را انجام دهید، دکمه C را فشار داده و نگهدارید. البته امکان دارد نیاز به ری‌ست کردن رایانه و اجرای دوباره لوح فشرده برنامه داشته باشید تا به منوی اجرا و تنظیمات آزمایش دسترسی پیدا کنید. دکمه 1 را برای دستیابی به فهرست انتخاب فشاردهید. برای انتخاب آزمایش، دکمه 3 را فشار داده و سپس یکی از دکمه‌های 0 تا 9 را برای اجرای آزمایش مورد نظر فشار دهید. فهرست آزمایش‌ها و آخرین نگارش نرم‌افزار را در سایت این نرم‌افزار می‌توانید بیابید.



تعمیر و عیب یابی ویندوز





مشکل:
ویندوز غیر عادی شده، بعضی وقت ها هیچ برنامه ای باز نمی شود، بعضی وقت ها هیچ برنامه ای بسته نمی شود، بعضی وقت ها هم برنامه ها اصلا کار نمی کنند.

راه حل سریع 1 :
به سایت روز آمد سازی ویندوز در نشانی windowsupdate.microsoft.com بروید و آخرین وصله پینه های ویندوز خود را دانلود کنید.
اگر بخواهید ویندوز اکس پی را طوری تنظیم کنید تا آپدیت ها را خودش بگیرد و نصب کند، با کلیک راست روی My computer و انتخاب گزینه properties ، به صفحه Automatic Updates رفته و گزینه Automatic(Recommended) را علامت بزنید. در ویندوز 2000 و Me ، این کار را از طریق کنترل پنل و آیکون Automatic انجام دهید. برای ویندوز 98 هم به سایت آپدیت ویندوز بروید و برنامه Critical Update Notification را دانلود و نصب کنید.
بیشتر وصله های ویندوز برای بستن حفره های امنیتی ویندوز تهیه شده اند. اما بعضی وصله ها هم برای حمایت از تکنولوژی های جدید، از قبیل Bluetooth ، Wi-Fi ، یا Directx عرضه می شوند.

راه حل سریع 2 :
ویندوز اکس پی یا 2000 خود را در حالتی بالا بیاورید که آخرین وضیعت سالم را داشته است. برای این منظور، هنگامی که کامپیوتر را روشن می کنید کلید F8 را چند بار بزنید تا منوی بوت ظاهر شود. در این منو گزینه Last know Good Configuration را انتخاب کرده و کلید Enter را بزنید. اگر این کار مشکل را حل نکرد. می توانید سیستم را به وضعیت قبل تر برگردانید، منتها این راه فقط در ویندوز اکس پی و Me کار می کند. از منوی استارت و گزینه Accessories ، منوی فرعی System Tools را باز و گزینه System Restem را کلیک کنید. در این برنامه با انتخاب گزینه Restore my computer tone earlier time دکمه Next را بزنید و تاریخی را انتخاب کنید. با زدن دکمه Next بقیه دستورات ویزارد را دنبال کنید. 

 

 

آموزش تعمیرات تخصصی کامپیوتر و موبایل  

 

معادل 14 سی دی فارسی  

 

 

دیگر کامپیوتر و موبایل خودتون رو خودتون تعمیر کنید 

 

حتی می توانید با استفاده از این سی دی های اموزشی یه کارو کاسبی برا خودتون راه بندازین

 

آموزش تعمیرات تخصصی کامپیوتر و موبایل معادل 14 سی دی فارسی

دسته نرم افزار آموزشی زیردسته کامپیوتر

راهنمای جامع تعمیرات حرفه ای موبایل و سخت افزار و قطعات کامپیوتر معادل 14 سی دی فارسی به صورت تصویری

این مجموعه شامل دو بخش زیر است
 

 

 

علاقه مندان میتوانند برای دیدن جزئیات به ادامه مطلب مراجعه کنند

ادامه مطلب ...