اموزش تخصصی تعمیر و عیب یابی کامپیوتر ,اموزش کامل را ه اندازی شبکه

اموزش تعمیر و عیب یابی کامپیوتر از مبتدی تا پیشرفته و تعمیر و عیب یابی لپ تاپ و اموزش کامل راه اندازی و نصب شبکه

اموزش تخصصی تعمیر و عیب یابی کامپیوتر ,اموزش کامل را ه اندازی شبکه

اموزش تعمیر و عیب یابی کامپیوتر از مبتدی تا پیشرفته و تعمیر و عیب یابی لپ تاپ و اموزش کامل راه اندازی و نصب شبکه

از بین بردن محدودیت پرینت با کارتریج اولیه در پرینترهای سامسونگ

مدل‏های ML1640/1641/2240/2241 و MLT-D108S پرینترهای سامسونگ از بهترین و مقرون به صرفه‏ترین پرینترهای بازار هستند. اما دارندگان این نوع پرینترها پس از مدتی کار با آن به یک مشکل خاص بر‏می‏خورند. پس از پرینت 2500 صفحه با کارتریج اولیه که همراه پرینتر بوده است، پیغام Toner Exhausted نمایش داده می‏شود که به معنی خالی شدن تونر است. در صورتی که مخزن کارتریج پر باشد باز هم این پیغام نمایان می‏شود و این موضوع بدین معنی است که این پرینترها طوری ساخته شده‏اند که شما مجبور باشید پس از پرینت 2500 صفحه ناچاراً یک کارتریج نو بخرید. در خصوص کارتریج اولیه این پرینتر بایستی گفت که این کارتریج بر خلاف سایر کارتریج‏ها چیپ ندارد بلکه چیپ بر روی برد اصلی پرینتر نصب شده است. با این وجود در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که با بهره‏گیری از آن می‏توانید این محدودیت استفاده از کارتریج اولیه را از بین ببرید و حتی تا ابد آن را شارژ کنید و از آن استفاده نمایید!


برای این کار آشنایی با الکترونیک در حد و اندازه درس حرفه و فن دوره راهنمایی لازم و کافی می‏باشد.

ابتدا پیش از هر کاری پرینتر را خاموش کرده و آن را از برق بکشید.
پس از این کار بایستی پوشش پشتی پرینتر را باز نمایید. بدین منظور ابتدا دو پیچی را که یکی سمت کابل USB و دیگری سمت کابل برق است را به وسیله پیچ گوشتی باز نمایید. سپس زائده زیر دستگاه را با پیچ گوشتی جدا کنید.
بعد از باز کردن کاور پشتی پرینتر و برداشتن آن، دو برد خواهید دید. بردی که در سمت چپ قرار دارد و کابل برق به آن وصل میشود و برد دیگر که کابل USB به آن متصل میگردد.
با برد سمت چپ که مربوط به (ترفندستان) مرکز تغذیه پرینتر است به هیچ وجه کاری نداشته باشید. در نتیجه از دست زدن به آن جداً خودداری کنید.
در نتیجه مستقیم به سراغ برد سمت راست بروید. بر روی این برد یک چیپ بزرگ مرکزی به چشم می‏خورد و در کنار آن یک آی سی 8 پایه با شماره 93c66‌ یا 93c66wp وجود دارد.
کاری که شما بایستی انجام دهید این است که با دقت، پایه 1 و 4 این آی‏سی را با یک سیم به وسیله هویه به هم لحیم کنید تا به هم متصل شوند.
در تصویر زیر، این چیپ پس از لحیم شدن به چشم می‏خورد:




با انجام این عمل، کار تمام شده است.
پوشش پشتی پرینتر را ببندید و پرینتر را به برق بزنید و روشن کنید.
جهت اطمینان از انجام صحیح عملیات، دکمه‏ی روی پرینتر را به مدت 3 الی 4 ثانیه نگاه دارید. پرینتر بر روی کاغد اطلاعاتی تحویلتان خواهد داد که که در جلوی عبارات موجود در آن (ترفندستان) هیچ چیز به چشم نمیخورد. در صورتی که اگر قبل از عملیات بالا، این پرینت را می‏گرفتید اطلاعات دقیقی از آمار و ارقام در آن درج شده بود. این موضوع بدین معنی است که دیگر پرینتر امکان شمارش کاغدهای پرینت شده یا میزان تونر را ندارد. در نتیجه دیگر کنترلی بر روی محدودیت 2500 پرینت نیز نخواهد داشت. البته دقت داشته باشید که از این پس بایستی خودتان هر از گاهی تونر را چک کنید تا از سطح آن اطلاع پیدا کنید.

در پایان لازم به ذکر است در صورتی که دوست دارید از این ترفند استفاده کنید به هیچ وجه Firmware پرینتر خود را Update نکنید.
همچنین همان طور که ذکر شد این ترفند تنها بر روی کارتریج اولیه یا به اصطلاح Starter Cartridge جوابگو خواهد بود. کارتریجی که شما به صورت جدا خریداری می‏نمایید خودش چیپ دارد.
از بین بردن این محدودیت به صورت نرم‏افزاری امکان پذیر نیست. در نتیجه از تعمیرکارانی که ادعا می‏کنند به روش نرم افزاری قصد حل این مشکل را دارند برحذر باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد