اموزش تخصصی تعمیر و عیب یابی کامپیوتر ,اموزش کامل را ه اندازی شبکه

اموزش تعمیر و عیب یابی کامپیوتر از مبتدی تا پیشرفته و تعمیر و عیب یابی لپ تاپ و اموزش کامل راه اندازی و نصب شبکه

اموزش تخصصی تعمیر و عیب یابی کامپیوتر ,اموزش کامل را ه اندازی شبکه

اموزش تعمیر و عیب یابی کامپیوتر از مبتدی تا پیشرفته و تعمیر و عیب یابی لپ تاپ و اموزش کامل راه اندازی و نصب شبکه

ترفندهای سخت‌افزاری

● به جریان انداختن مداوم خروجی در چاپگر لیزری 
چاپگرهای لیزری اختصاصی علاوه بر مزیت کیفیت چاپ در چاپگرهای مشابه گرانقیمت خود با قیمتی معادل یک چاپگر جوهرافشان ارزان و مقرون به صرفه نیز هستند ولی فاقد یک بخش IT برای اجرای دائمی هستند. در اینجا نحوه حل مشکلاتی که ممکن است یک چاپگر لیزری برای شما بوجود آورد، بیان شده است. 
● جستجوی ویزارد: 

ویزارد Printing Troubleshooter ویندوز روی مشکلات ابتدایی و اولیه تمرکز دارد ولی امتحان آن ارزشمند است. در ویندوز XP گزینه Help، Start و Support را انتخاب کرده و در پنجره Search عبارت List of Troubleshooters را تایپ نمایید و بعد Enter را فشار دهید.

برای خواندن ادامه مطلب به قسمت ادامه مطلب مراجعه کنید

در پنجره سمت چپ روی List of Troubleshooters (لیست عیب یابها) را کلیک کرده و از لیست سمت راست Printing Trouble Shooter را انتخاب نمایید و از بقیه مراحل پیروی کنید، در ویندوز ۲۰۰۰ نیز روی گزینه Start و Help را کلیک کرده و در جدول Contents عبارت Troublesshooting and Maintcnace را انتخاب کنید. Troubleshooterهای (عیب‌یابهای) ویندوز ۲۰۰۰ را انتخاب کرده و در لیست ویزاردهای مخصوص عیب‌یابی در پنجره سمت راست روی کلمه print (چاپ) را کلیک کنید و از بقیه مراحل پیروی نمایید. جهت باز کردن ویزارد در ویندوز Me نیز روی Start و help را کلیک کرده و در پنجره Troubleshooter، Search را تایپ نمایید و بعد روی Go را کلیک کنید. در ویندوز ۹۸، به ترتیب Windows ۹۸ Troubleshooters، Troubleshooting، Contents، Help، Start و Print را انتخاب کرده و پس از ویزارد پیروی کنید. 
کنترل مقدمات و اصول اولیه: اگر چاپگر شما وصل است ولی برق در آن جریان ندارد و کار نمی‌کند به فیوز یا اتصال دهنده مدار روی محافظ برقی که چاپگر شما به آن وصل شده است نگاهی بیندازید. هر دو انتهای کابل موازی یا USB را که چاپگرتان را به کامپیوتر وصل می‌کند کنترل و تنظیم نمایید. 
بسیاری از چاپگرهای لیزری دارای یک کنترل مخصوص قطع و وصل روی پانل جلو هستند که ممکن است به طور تصادفی دچار آسیب گردد. 
● چاپ یک صفحه آزمایشی: 
بیشتر چاپگرها وقتی روشن هستند با فشردن یک یا چند کلید روی کنترل پانل بطور خودکار یک چاپ آزمایشی را انجام می‌دهند. اگر این صفحه ازمایشی خوب چاپ شود پس مشکل از طرف کابل داده، کامپیوتر یا حتی نرم‌افزار شما است ولی اگر خروجی خوب نباشد، به نموار زیر که شامل لیستی از مشکلات و راه‌ حل‌ها می‌باشد مراجعه نمایید. 
دستیابی به تازه‌ترین‌ها: جدیدترین درایور و نرم‌افزار را برای چاپگر خود نصب نمایید. هر دوی آنها باید از طریق سایت وب سازنده در دسترس باشند. به منظور نصب یک درایور جدید در ویندوز XP ، ابتدا Start و Printers and faxes و سپس عبارت Add a Printer را که در زیر printer Tasks در نوار اکسپلورر در پنجره Printers and faxes قرار دارد، انتخاب نمایید. در ویندوز ۲۰۰۰، Me و ۹۸ درایور چاپگر (راه انداز چاپگر) را حذف کرده و مجددا آنرا نصب نمایید. لذا Settings، Start و printers را برای باز کردن پنجره Printers انتخاب کنید. با کلید سمت راست موش روی پرینتر را کلیک کرده و Delete را انتخاب کنید (اگر برای عمل حذف کردن از شما سوال شد کلمه Yes را انتخاب کنید)، سپس پنجره Printers را دوباره در صورت بسته بودن باز کنید و دو بار روی Add Printer را کلیک کرده و عمل نصب مجدد را تکمیل نمایید. 
● جلوگیری از گیرکردن و بازماندن کاغذ در چاپگر 
همیشه کاغذهای بازمانده در چاپگر را با کشیدن آن در جهت صحیح حرکتی خارج کنید. اگر چاپگر شما به طور مرتب گیر می‌کند، آنرا قطع کرده و بگذارید خنک شود سپس کارتریج پودر جوهر آن را در آورید و قسمت داخلی را بابت بازمانده‌هایی که ممکن است مانع حرکت و خروج کاغذ شود امتحان و بررسی نمایید. 
● کنترل اتصالات خود: 
اگر چاپگر شما از اتصال USB استفاده می‌کند، Device Manager را باز کرده و بدنبال یک x قرمز رنگ یا علامت تعجبی (!) بگردید که در یک دایره زردرنگ کنار هر لیست دستگاه USB قرار دارد. در ویندوز XP، ۲۰۰۰ و Me روی گزینه Start را کلیک کنید و سپس کلید سمت راست موش روی My Computer را کلیک کرده و سپس Hardware، Properties و Device Manager را انتخاب نمایید. این آیکون‌ها می‌توانند مشکل اتصال چاپگر شما با کامپیوترتان را مشخص نمایند. اگر چاپگر شما در هنگامیکه سیستمتان از حالت خواب یا تعلیق بیرون می‌آید، کار نمی کند باید دوبار روی هر زیرمجموعه لیست شده در زیر USB را کلیک کرده و Power Management را انتخاب نمایید و سپس عبارت "A now the Computer to turn off this device to save power" را از حالت انتخاب در آورید. اگر از یک هاب USB استفاده می‌کنید، ببینید که آیا چاپگر شما به طور مستقیم ب ه پورت USB روی کامپیوتری که مشکل را حل می‌کند وصل شده است یا نه. 
 

 

توصیه من به دوستان اگر می خواهید که کلیه مقالات اموزشی را یک جا داشته باشید با خرید محصول زیر دیگه نگران هیچی نباشید .اموزش کامپیوتر و کلیه نرم افزار های .مقالات اموزشی هک .مقالات اموزشی طراحی و ساخت وبلاگ و وب سایت. مقالات اموزشی فتوشاپ کلیه مقالات اموزشی یاهو مسنجر .همه و همه فقط فقط با یک سفارش همه رو در کامپیوتر خود  داشته باشید 

 

دسته کتاب الکترونیک زیردسته متفرقه

کتابخانه دیجیتال را در منزل داشته باشید !
 

کامپیوتر و تکنولوژی (850)

نقد و بررسی (274)

پزشکی (119)


رمان (248)

عمومی و متفرقه (382)

تاریخ (475)

داستان (401)

سیاسی (109)

علوم غریبه (181)

الکترونیک (56)

محیط زیست (11)

علمی (14)

روانشناسی (38)

برنامه ریزی (12)

مذهبی (1161)

اشعار و ادبیات قدیم (362)

قتصاد (10)

فلسفه (32)

فرهنگ (9)

هنری (4)

کشاورزی (3)

مدیریت (4)

ورزشی (21)

مهندسی مکانیک (36)

زندگینامه (30)

شیمی (11)

نمایشنامه و فیلم نامه (36)

مهندسی برق (16)

ریاضیات (2)

طنز (2)

سرگرمی (2)

خانواده (13)

ضمیمه کلیک جام جم (178)

زبان (8)

فیزیک (11)

موبایل (24)

آشپزی (2)

روباتیک (11)

مشاهیر (4)

شعر کودکان (20)

معماری (3)

فروشنده: پی سی کالا

قیمت: 12,000 تومان

روش خرید: برای خرید 5000 کتاب فارسی، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.


نظرات 1 + ارسال نظر
Hyena جمعه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 12:37 ب.ظ http://www.tft.blogsky.com

salam
man shomaro link kardam
khheshan be in sorat mano link kon
دوتا آلستار
http://www.tft.blogsky.com

سلام دوست عزیز شما هم در جعبه لین ما قرار گرفتین


با تشکر مدیریت وبلاگ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد